Discours de La Methode/Discourse on the Method (French/English Bilingual Text) PDF Download

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Discours de La Methode/Discourse on the Method (French/English Bilingual Text)

Discours de La Methode/Discourse on the Method (French/English Bilingual Text) PDF Author: René|| Descartes
Publisher: Jiahu Books
ISBN: 9781909669833
Category :
Languages : en
Pages : 108

Book Description
Discours de la methode is a philosophical and autobiographical treatise published by Rene Descartes in 1637. It is one of the most influential works in the history of modern philosophy, and important to the evolution of natural sciences. In this work, Descartes tackles the problem of skepticism and modifies it to account for a truth he found to be incontrovertible. It is best known as the source of the famous quotation "Je pense, donc je suis" ("I think, therefore I am"), which occurs in Part IV of the work. Here Descartes' original French text is reproduced alongside the English translation.

Discours de La Methode/Discourse on the Method (French/English Bilingual Text)

Discours de La Methode/Discourse on the Method (French/English Bilingual Text) PDF Author: René|| Descartes
Publisher: Jiahu Books
ISBN: 9781909669833
Category :
Languages : en
Pages : 108

Book Description
Discours de la methode is a philosophical and autobiographical treatise published by Rene Descartes in 1637. It is one of the most influential works in the history of modern philosophy, and important to the evolution of natural sciences. In this work, Descartes tackles the problem of skepticism and modifies it to account for a truth he found to be incontrovertible. It is best known as the source of the famous quotation "Je pense, donc je suis" ("I think, therefore I am"), which occurs in Part IV of the work. Here Descartes' original French text is reproduced alongside the English translation.

Descartes

Descartes PDF Author: René Descartes
Publisher:
ISBN:
Category : Science
Languages : en
Pages :

Book Description


Discours de la Methode

Discours de la Methode PDF Author: R. Breugelmans
Publisher:
ISBN:
Category : Printing
Languages : en
Pages : 11

Book Description


Discours de la méthode

Discours de la méthode PDF Author: René Descartes
Publisher:
ISBN:
Category :
Languages : fr
Pages : 96

Book Description


Discours de la méthode par René Descartes

Discours de la méthode par René Descartes PDF Author: René Descartes
Publisher:
ISBN:
Category :
Languages : fr
Pages : 88

Book Description


Rene Descartes Discours de la methode

Rene Descartes Discours de la methode PDF Author: René Descartes
Publisher:
ISBN:
Category : Science
Languages : fr
Pages : 498

Book Description


Descartes

Descartes PDF Author: René Descartes
Publisher:
ISBN:
Category : Science
Languages : fr
Pages : 192

Book Description


René Descartes

René Descartes PDF Author: Etienne Gilson
Publisher:
ISBN:
Category :
Languages : fr
Pages :

Book Description


Discourse on the Method (English Edition)

Discourse on the Method (English Edition) PDF Author: Descartes, René
Publisher:
ISBN:
Category :
Languages : fr
Pages : 58

Book Description
Discourse on the Method of Rightly Conducting One's Reason and of Seeking Truth in the Sciences (French: Discours de la Méthode Pour bien conduire sa raison, et chercher la vérité dans les sciences) is a philosophical and autobiographical treatise published by René Descartes in 1637. It is best known as the source of the famous quotation "Je pense, donc je suis" (English: "I think, therefore I am", or "I am thinking, therefore I exist"), which occurs in Part IV of the work. A similar argument, without this precise wording, is found in Meditations on First Philosophy (1641), and a Latin version of the same statement Cogito, ergo sum is found in Principles of Philosophy (1644).

Discours de la méthode

Discours de la méthode PDF Author: Descartes, René
Publisher:
ISBN:
Category :
Languages : fr
Pages : 88

Book Description
Le Discours de la méthode (sous-titré Pour bien conduire sa raison, et chercher la vérité dans les sciences) est un texte philosophique publié anonymement par René Descartes à Leyde le 8 juin 1637. Dans les premières éditions, ce discours servait d'introduction à trois traités scientifiques mettant en application cette méthode: La Dioptrique, Les Météores et La Géométrie. Pour Descartes, il s'agit d'en dire assez pour faire juger que les nouvelles opinions, qui se verraient dans la Dioptrique et dans les Météores, n'étaient point conçues à la légère.1 Toutefois, sa célébrité est devenue telle, qu'il est désormais souvent publié seul, comme un essai indépendant. Ce discours marque une rupture avec la tradition scolastique, jugée trop « spéculative » par Descartes (sixième partie), et se présente plutôt comme un plaidoyer en faveur du progrès des techniques et pour une nouvelle fondation des sciences sur des bases plus solides. Il fut rédigé directement en français, langue vulgaire, Descartes voulant par là s'opposer à la tradition scolastique (qui avait pour habitude d'écrire en latin) et s'adresser à un public plus large que les savants et les théologiens. Il souhaitait « être compris des femmes et des enfants2 ». Dans ce discours, Descartes expose son parcours intellectuel de façon rétrospective, depuis son regard critique porté sur les enseignements qu'il avait reçus à l'école, jusqu'à sa fondation d'une philosophie nouvelle quelques années plus tard. Il y propose aussi une méthode (composée de quatre règles) pour éviter l'erreur, et y développe une philosophie du doute, visant à reconstruire le savoir sur des fondements certains, en s'inspirant de la certitude exemplaire des mathématiques - la célèbre phrase « je pense donc je suis » (cogito, ergo sum), qui permet à Descartes de sortir du doute, lui servira à ce titre de premier principe. Par ailleurs, il y résume ses méditations sur l'âme et sur Dieu, dont il donne une version beaucoup plus étendue dans les Méditations métaphysiques, quatre ans plus tard. Le Discours de la méthode est aussi l'occasion pour Descartes de présenter une morale provisoire, tenant en quelques maximes de conduite rendues nécessaires par la méthode elle-même3, et de développer des considérations sur les animaux (théorie des « animaux-machines ») et sur le rôle du coeur dans la circulation du sang. Enfin, le traité présente des déclarations sur le rapport de l'homme à la nature, représentatives de la modernité, puisque Descartes y dit que les hommes doivent se « rendre comme maîtres et possesseurs de la nature » par le progrès des techniques, au premier plan desquelles il recommande d'améliorer la médecine.