Author: Sotheby's (Firm)
Publisher:
ISBN:
Category :
Languages : en
Pages :
Book Description
19th and 20th century glass and English, continental and oriental ceramics and works of art... which will be sold by auction on Thursday, 11th November, 1971... by Sotheby's Belgravia
19th and 20th Century Glass and English, Continental and Oriental Ceramics and Works of Art ... which Will be Sold by Auction on Thursday, 11th November, 1971 ... by Sotheby's Belgravia, 19 Motcomb Street, London ...
Author: Sotheby's Belgravia (Firm)
Publisher:
ISBN:
Category : Art objects, Asian
Languages : en
Pages : 47
Book Description
Publisher:
ISBN:
Category : Art objects, Asian
Languages : en
Pages : 47
Book Description
The Connoisseur
19th and 20th century English and continental glass and oriental ceramics and works of art... which will be sold by auction on Thursday, 23rd March, 1972... by Sotheby's Belgravia
The Working of the National Gallery
Author: National Gallery (Great Britain)
Publisher:
ISBN:
Category : Travel
Languages : en
Pages : 72
Book Description
Publisher:
ISBN:
Category : Travel
Languages : en
Pages : 72
Book Description
19th and 20th Century Glass and English, Continental and Oriental Ceramics and Works of Art
Author: Sotheby's (Firm)
Publisher:
ISBN:
Category : Art glass
Languages : en
Pages : 47
Book Description
Publisher:
ISBN:
Category : Art glass
Languages : en
Pages : 47
Book Description
Picasso
Author: Pablo Picasso
Publisher: Silvana Editoriale
ISBN: 9788836613571
Category : Art
Languages : it
Pages : 335
Book Description
Il catalogo riproduce interamente la Suite 347, di proprietà di Bancaja di Valencia. Tutte le incisioni, appunto 347, realizzate da Picasso tra marzo e ottobre del 1968, rappresentano il "diario di bordo" di un uomo che "senza curarsi delle proprie ansie o di quelle profonde inquietudini che spesso cercava, portandole a galla, di esorcizzare," si apriva "alla percezione del mondo esterno, quel mondo che a un uomo di quasi 87 anni appariva folle, grottesco. Aveva visto ben altro!" La Suite è composta da quattro grandi nuclei tematici: La Celestina, ovvero le stampe selezionate da Picasso per un'edizione della Celestina di Fernando de Rojas, pubblicata dall'atelier Crommelynck nel 1971; Picasso, la sua opera e il suo pubblico, una sorta di presentazione dei soggetti principali e di tutte le tecniche e gli stili utilizzati; Mitologia e circo, in cui affiorano la mitologia mediterranea e i tradizionali temi picassiani: il Don Chisciotte, i personaggi di Rembrandt, Raffaello, le mezzane ecc...; Il pittore e le modelle, incisioni che rimandano a temi della Suite Vollard e a quelli ripresi nella Suite 156 con Degas e Poussin nella parte di voyeur, i moschettieri e le donne rembrandtiane. Inoltre, il tema di Raffaello e la Fornarina, già trattato da Ingres, viene affrontato da Picasso con maggiore ironia e malizia. Annotation Supplied by Informazioni Editoriali
Publisher: Silvana Editoriale
ISBN: 9788836613571
Category : Art
Languages : it
Pages : 335
Book Description
Il catalogo riproduce interamente la Suite 347, di proprietà di Bancaja di Valencia. Tutte le incisioni, appunto 347, realizzate da Picasso tra marzo e ottobre del 1968, rappresentano il "diario di bordo" di un uomo che "senza curarsi delle proprie ansie o di quelle profonde inquietudini che spesso cercava, portandole a galla, di esorcizzare," si apriva "alla percezione del mondo esterno, quel mondo che a un uomo di quasi 87 anni appariva folle, grottesco. Aveva visto ben altro!" La Suite è composta da quattro grandi nuclei tematici: La Celestina, ovvero le stampe selezionate da Picasso per un'edizione della Celestina di Fernando de Rojas, pubblicata dall'atelier Crommelynck nel 1971; Picasso, la sua opera e il suo pubblico, una sorta di presentazione dei soggetti principali e di tutte le tecniche e gli stili utilizzati; Mitologia e circo, in cui affiorano la mitologia mediterranea e i tradizionali temi picassiani: il Don Chisciotte, i personaggi di Rembrandt, Raffaello, le mezzane ecc...; Il pittore e le modelle, incisioni che rimandano a temi della Suite Vollard e a quelli ripresi nella Suite 156 con Degas e Poussin nella parte di voyeur, i moschettieri e le donne rembrandtiane. Inoltre, il tema di Raffaello e la Fornarina, già trattato da Ingres, viene affrontato da Picasso con maggiore ironia e malizia. Annotation Supplied by Informazioni Editoriali
The Arts of Black Africa
Author: Jean Laude
Publisher: Univ of California Press
ISBN: 9780520017979
Category : Art
Languages : en
Pages : 310
Book Description
"Les arts de l'Afrique noire"; transl. by Jean Decock
Publisher: Univ of California Press
ISBN: 9780520017979
Category : Art
Languages : en
Pages : 310
Book Description
"Les arts de l'Afrique noire"; transl. by Jean Decock
Nineteenth Century European Paintings [Christie's, 1980].
English and Continental Furniture
Author: Kende Galleries at Gimbel Brothers
Publisher: Hassell Street Press
ISBN: 9781014378873
Category :
Languages : en
Pages : 36
Book Description
This work has been selected by scholars as being culturally important and is part of the knowledge base of civilization as we know it. This work is in the public domain in the United States of America, and possibly other nations. Within the United States, you may freely copy and distribute this work, as no entity (individual or corporate) has a copyright on the body of the work. Scholars believe, and we concur, that this work is important enough to be preserved, reproduced, and made generally available to the public. To ensure a quality reading experience, this work has been proofread and republished using a format that seamlessly blends the original graphical elements with text in an easy-to-read typeface. We appreciate your support of the preservation process, and thank you for being an important part of keeping this knowledge alive and relevant.
Publisher: Hassell Street Press
ISBN: 9781014378873
Category :
Languages : en
Pages : 36
Book Description
This work has been selected by scholars as being culturally important and is part of the knowledge base of civilization as we know it. This work is in the public domain in the United States of America, and possibly other nations. Within the United States, you may freely copy and distribute this work, as no entity (individual or corporate) has a copyright on the body of the work. Scholars believe, and we concur, that this work is important enough to be preserved, reproduced, and made generally available to the public. To ensure a quality reading experience, this work has been proofread and republished using a format that seamlessly blends the original graphical elements with text in an easy-to-read typeface. We appreciate your support of the preservation process, and thank you for being an important part of keeping this knowledge alive and relevant.