Author: Joseph-Emile Muller
Publisher:
ISBN:
Category : Art, Modern
Languages : en
Pages : 191
Book Description
Un Siecle de Peinture Moderne
Author: Joseph-Emile Muller
Publisher:
ISBN:
Category : Art, Modern
Languages : en
Pages : 191
Book Description
Publisher:
ISBN:
Category : Art, Modern
Languages : en
Pages : 191
Book Description
Un siècle de peinture moderne
Author: Joseph-Emile Muller
Publisher:
ISBN:
Category : Painting, Modern
Languages : fr
Pages : 192
Book Description
Publisher:
ISBN:
Category : Painting, Modern
Languages : fr
Pages : 192
Book Description
A Century of Modern Painting
Author: Joseph-Emile Muller
Publisher:
ISBN:
Category : Art
Languages : en
Pages : 260
Book Description
Publisher:
ISBN:
Category : Art
Languages : en
Pages : 260
Book Description
Le roman de la peinture moderne
Author: Jacques Gagliardi
Publisher:
ISBN:
Category : Art
Languages : fr
Pages : 584
Book Description
Peut-il exister un discours d'histoire de l'art extraverti, vagabond, à la fois précis et incisif, informé et partisan ? Oui, avec Jacques Gagliardi, qui sait comme personne raconter la peinture, et nous faire partager ses passions comme ses rejets. Collectionneur impénitent, historien de l'art dont la somme sur le XVe siècle a impressionné plus d'un spécialiste, Jacques Gagliardi appartient à cette lignée d'amateurs érudits, connaisseurs de tous les musées de la terre, familiers des conservateurs comme des marchands, dont le désir de peinture est insatiable. Un plaisir gourmand, un rapport aussi savant que spontané avec l'art, qui ne s'embarrasse pas de formules conventionnelles. Une fois lancé dans la lecture trépidante de ces deux siècles de peinture, on ne veut plus lâcher son livre. Tout au long de cet itinéraire riche en rebondissements, qui part de Goya pour s'arrêter à Jeff Koons, Jacques Gagliardi substitue un récit foisonnant comme la vie à la froide analyse académique. Ce faisant, il nous entraîne, tambour battant, à travers les grandes avancées formelles et plastiques, et nous restitue leur écho dans leur époque, non sans souligner le rôle des marchands et la réception de quelques amateurs avertis. Une histoire de l'art de parti pris mais qui sait comme telle retrouver les vrais rythmes de la vie artistique, ses révolutions, ses coups de génie comme ses errements, ses héroïsmes et ses supercheries, ses gloires et ses injustices
Publisher:
ISBN:
Category : Art
Languages : fr
Pages : 584
Book Description
Peut-il exister un discours d'histoire de l'art extraverti, vagabond, à la fois précis et incisif, informé et partisan ? Oui, avec Jacques Gagliardi, qui sait comme personne raconter la peinture, et nous faire partager ses passions comme ses rejets. Collectionneur impénitent, historien de l'art dont la somme sur le XVe siècle a impressionné plus d'un spécialiste, Jacques Gagliardi appartient à cette lignée d'amateurs érudits, connaisseurs de tous les musées de la terre, familiers des conservateurs comme des marchands, dont le désir de peinture est insatiable. Un plaisir gourmand, un rapport aussi savant que spontané avec l'art, qui ne s'embarrasse pas de formules conventionnelles. Une fois lancé dans la lecture trépidante de ces deux siècles de peinture, on ne veut plus lâcher son livre. Tout au long de cet itinéraire riche en rebondissements, qui part de Goya pour s'arrêter à Jeff Koons, Jacques Gagliardi substitue un récit foisonnant comme la vie à la froide analyse académique. Ce faisant, il nous entraîne, tambour battant, à travers les grandes avancées formelles et plastiques, et nous restitue leur écho dans leur époque, non sans souligner le rôle des marchands et la réception de quelques amateurs avertis. Une histoire de l'art de parti pris mais qui sait comme telle retrouver les vrais rythmes de la vie artistique, ses révolutions, ses coups de génie comme ses errements, ses héroïsmes et ses supercheries, ses gloires et ses injustices
La Peinture II
1863, naissance de la peinture moderne
Author: Gaëtan Picon
Publisher: Editions Gallimard
ISBN:
Category : Painting, French
Languages : fr
Pages : 248
Book Description
Publisher: Editions Gallimard
ISBN:
Category : Painting, French
Languages : fr
Pages : 248
Book Description
La peinture moderne
Naissances de la peinture moderne
Author: Yvon Taillandier
Publisher:
ISBN:
Category : Art, Modern
Languages : fr
Pages : 148
Book Description
Publisher:
ISBN:
Category : Art, Modern
Languages : fr
Pages : 148
Book Description
Le peinture aux XIXe et XXe siècles du réalisme à nos jours
Les Fauves
Author: Russell T. Clement
Publisher: Bloomsbury Publishing USA
ISBN: 0313369550
Category : Art
Languages : en
Pages : 720
Book Description
This is the first comprehensive scholarly bibliography/research guide/sourcebook on the major French Fauve painters (Henri Matisse and Georges Braque are treated in separate Greenwood bio-bibliographies). It includes information on 3,120 books and articles as well as chronologies, biographical sketches, and exhibition lists. Each artist receives a primary and secondary bibliography with many annotated entries. Secondary bibliographies include details about each artists' life and career, relationships with other artists, work in various media, iconography, and more. Designed for art historians, art students, museum and gallery curators, and art lovers alike, this volume organizes the vast literature surrounding this fascinating, revolutionary, 20th-century art group. Genuinely new art is always challenging, sometimes even shocking to those unprepared for it. In 1905, the paintings of Matisse, Derain, Vlaminck and their friends shocked conservative museum-goers; hence, the eventual popularity of art critic Louis Vauxcelles's tag les fauves, or wild beasts by which these artists became known. Although it lasted only three or four years, Fauvism is recognized as the first artistic revolution of international consequence in the 20th century. It was based on the glorification of pure saturated colors and the free expression of primitivism. It was a dynamic sensualism; an equilibrium of passion and order, fire and austerity that could not last. By the end of 1908, Fauvism collapsed in the face of Cubism, which, moreover, several Fauve artists helped to form.
Publisher: Bloomsbury Publishing USA
ISBN: 0313369550
Category : Art
Languages : en
Pages : 720
Book Description
This is the first comprehensive scholarly bibliography/research guide/sourcebook on the major French Fauve painters (Henri Matisse and Georges Braque are treated in separate Greenwood bio-bibliographies). It includes information on 3,120 books and articles as well as chronologies, biographical sketches, and exhibition lists. Each artist receives a primary and secondary bibliography with many annotated entries. Secondary bibliographies include details about each artists' life and career, relationships with other artists, work in various media, iconography, and more. Designed for art historians, art students, museum and gallery curators, and art lovers alike, this volume organizes the vast literature surrounding this fascinating, revolutionary, 20th-century art group. Genuinely new art is always challenging, sometimes even shocking to those unprepared for it. In 1905, the paintings of Matisse, Derain, Vlaminck and their friends shocked conservative museum-goers; hence, the eventual popularity of art critic Louis Vauxcelles's tag les fauves, or wild beasts by which these artists became known. Although it lasted only three or four years, Fauvism is recognized as the first artistic revolution of international consequence in the 20th century. It was based on the glorification of pure saturated colors and the free expression of primitivism. It was a dynamic sensualism; an equilibrium of passion and order, fire and austerity that could not last. By the end of 1908, Fauvism collapsed in the face of Cubism, which, moreover, several Fauve artists helped to form.