Author: Javier Jiménez Belmonte
Publisher: Tamesis Books
ISBN: 9781855661493
Category : Literary Criticism
Languages : en
Pages : 278
Book Description
Este volumen ofrece el primer estudio monogr©Łfico sobre uno de los poetas m©Łs citados y peor conocidos del barroco espa©łol: Francisco de Borja, pr©Ưncipe de Esquilache. Sus Obras en verso, publicadas por primera vez en 1648, constituyen uno de los proyectos laureados m©Łs elaborados y conscientes de la primera mitad del XVII. No s©đlo se trata de uno de los pocos cancioneros barrocos espa©łoles curados y editados por su propio autor, sino tambi©♭n del primer volumen de poes©Ưa dado a la imprenta por un miembro de la alta aristocracia castellana. En ©♭l, y desde la distancia de los a©łos y la poes©Ưa, el pr©Ưncipe de Esquilache recrea e instrumentaliza su estrecha relaci©đn con desos miembros de la rep©ðblica barroca de las letras [desde Lope de Vega a los Argensola o los condes de Lemos], individualiza su posici©đn con respecto a la pol©♭mica gongorina, a la vez que justifica sus a©łos de servicio pol©Ưtico a la corona o su derecho leg©Ưtimo al t©Ưtulo de Grande.Desde una perspectiva socioliteraria, este estudio propone la recuperaci©đn de las Obras de Esquilache como pieza clave para la comprensi©đn del papel del amateurismo aristocr©Łtico en la formaci©đn del campo literario barroco espa©łol. JAVIER JIM©́"-œNEZ BELMONTE es profesor adjunto en la Universidad de Fordham.
Las Obras en Verso Del Príncipe de Esquilache
Author: Javier Jiménez Belmonte
Publisher: Tamesis Books
ISBN: 9781855661493
Category : Literary Criticism
Languages : en
Pages : 278
Book Description
Este volumen ofrece el primer estudio monogr©Łfico sobre uno de los poetas m©Łs citados y peor conocidos del barroco espa©łol: Francisco de Borja, pr©Ưncipe de Esquilache. Sus Obras en verso, publicadas por primera vez en 1648, constituyen uno de los proyectos laureados m©Łs elaborados y conscientes de la primera mitad del XVII. No s©đlo se trata de uno de los pocos cancioneros barrocos espa©łoles curados y editados por su propio autor, sino tambi©♭n del primer volumen de poes©Ưa dado a la imprenta por un miembro de la alta aristocracia castellana. En ©♭l, y desde la distancia de los a©łos y la poes©Ưa, el pr©Ưncipe de Esquilache recrea e instrumentaliza su estrecha relaci©đn con desos miembros de la rep©ðblica barroca de las letras [desde Lope de Vega a los Argensola o los condes de Lemos], individualiza su posici©đn con respecto a la pol©♭mica gongorina, a la vez que justifica sus a©łos de servicio pol©Ưtico a la corona o su derecho leg©Ưtimo al t©Ưtulo de Grande.Desde una perspectiva socioliteraria, este estudio propone la recuperaci©đn de las Obras de Esquilache como pieza clave para la comprensi©đn del papel del amateurismo aristocr©Łtico en la formaci©đn del campo literario barroco espa©łol. JAVIER JIM©́"-œNEZ BELMONTE es profesor adjunto en la Universidad de Fordham.
Publisher: Tamesis Books
ISBN: 9781855661493
Category : Literary Criticism
Languages : en
Pages : 278
Book Description
Este volumen ofrece el primer estudio monogr©Łfico sobre uno de los poetas m©Łs citados y peor conocidos del barroco espa©łol: Francisco de Borja, pr©Ưncipe de Esquilache. Sus Obras en verso, publicadas por primera vez en 1648, constituyen uno de los proyectos laureados m©Łs elaborados y conscientes de la primera mitad del XVII. No s©đlo se trata de uno de los pocos cancioneros barrocos espa©łoles curados y editados por su propio autor, sino tambi©♭n del primer volumen de poes©Ưa dado a la imprenta por un miembro de la alta aristocracia castellana. En ©♭l, y desde la distancia de los a©łos y la poes©Ưa, el pr©Ưncipe de Esquilache recrea e instrumentaliza su estrecha relaci©đn con desos miembros de la rep©ðblica barroca de las letras [desde Lope de Vega a los Argensola o los condes de Lemos], individualiza su posici©đn con respecto a la pol©♭mica gongorina, a la vez que justifica sus a©łos de servicio pol©Ưtico a la corona o su derecho leg©Ưtimo al t©Ưtulo de Grande.Desde una perspectiva socioliteraria, este estudio propone la recuperaci©đn de las Obras de Esquilache como pieza clave para la comprensi©đn del papel del amateurismo aristocr©Łtico en la formaci©đn del campo literario barroco espa©łol. JAVIER JIM©́"-œNEZ BELMONTE es profesor adjunto en la Universidad de Fordham.
A New General Biographical Dictionary
Author: Hugh James Rose (B.D.)
Publisher:
ISBN:
Category :
Languages : en
Pages : 526
Book Description
Publisher:
ISBN:
Category :
Languages : en
Pages : 526
Book Description
A new general biographical Dictionary projected and partly arranged by the late Rev. Hugh James Rose
The Poets and Poetry of Europe
Author: Henry Wadsworth Longfellow
Publisher:
ISBN:
Category :
Languages : en
Pages : 818
Book Description
Publisher:
ISBN:
Category :
Languages : en
Pages : 818
Book Description
The Poets and Poetry of Europe. With introductions and biographical notices. By H. W. Longfellow assisted by C. C. Felton
Author: Henry Wadsworth Longfellow
Publisher:
ISBN:
Category :
Languages : en
Pages : 830
Book Description
Publisher:
ISBN:
Category :
Languages : en
Pages : 830
Book Description
The Coming General Election
Author: Society for the Liberation of Religion from State Patronage and Control
Publisher:
ISBN:
Category : Established churches
Languages : en
Pages : 530
Book Description
Publisher:
ISBN:
Category : Established churches
Languages : en
Pages : 530
Book Description
Willis's Price Current
Author:
Publisher:
ISBN:
Category : Antiquarian booksellers
Languages : en
Pages : 696
Book Description
Publisher:
ISBN:
Category : Antiquarian booksellers
Languages : en
Pages : 696
Book Description
Staging Habla de Negros
Author: Nicholas R. Jones
Publisher: Penn State Press
ISBN: 0271083948
Category : Literary Criticism
Languages : en
Pages : 247
Book Description
In this volume, Nicholas R. Jones analyzes white appropriations of black African voices in Spanish theater from the 1500s through the 1700s, when the performance of Africanized Castilian, commonly referred to as habla de negros (black speech), was in vogue. Focusing on Spanish Golden Age theater and performative poetry from authors such as Calderón de la Barca, Lope de Rueda, and Rodrigo de Reinosa, Jones makes a strong case for revising the belief, long held by literary critics and linguists, that white appropriations and representations of habla de negros language are “racist buffoonery” or stereotype. Instead, Jones shows black characters who laugh, sing, and shout, ultimately combating the violent desire of white supremacy. By placing early modern Iberia in conversation with discourses on African diaspora studies, Jones showcases how black Africans and their descendants who built communities in early modern Spain were rendered legible in performative literary texts. Accessibly written and theoretically sophisticated, Jones’s groundbreaking study elucidates the ways that habla de negros animated black Africans’ agency, empowered their resistance, and highlighted their African cultural retentions. This must-read book on identity building, performance, and race will captivate audiences across disciplines.
Publisher: Penn State Press
ISBN: 0271083948
Category : Literary Criticism
Languages : en
Pages : 247
Book Description
In this volume, Nicholas R. Jones analyzes white appropriations of black African voices in Spanish theater from the 1500s through the 1700s, when the performance of Africanized Castilian, commonly referred to as habla de negros (black speech), was in vogue. Focusing on Spanish Golden Age theater and performative poetry from authors such as Calderón de la Barca, Lope de Rueda, and Rodrigo de Reinosa, Jones makes a strong case for revising the belief, long held by literary critics and linguists, that white appropriations and representations of habla de negros language are “racist buffoonery” or stereotype. Instead, Jones shows black characters who laugh, sing, and shout, ultimately combating the violent desire of white supremacy. By placing early modern Iberia in conversation with discourses on African diaspora studies, Jones showcases how black Africans and their descendants who built communities in early modern Spain were rendered legible in performative literary texts. Accessibly written and theoretically sophisticated, Jones’s groundbreaking study elucidates the ways that habla de negros animated black Africans’ agency, empowered their resistance, and highlighted their African cultural retentions. This must-read book on identity building, performance, and race will captivate audiences across disciplines.