Author: Marie-Laure Ryan
Publisher: Grupo Planeta (GBS)
ISBN: 9788449315725
Category : Business & Economics
Languages : es
Pages : 460
Book Description
Este libro tiene por objeto analizar rigurosamente la situación que viven en la actualidad los escritos como narraciones que develan una realidad que es virtual. Ya desde la literatura pre-electrónica se venían planteando una serie de interrogantes al respecto, como por ejemplo: ¿Existe diferencia entre ser partícipe de un juego a ser partícipe de una novela o película? ¿Qué posibilidades ofrece la realidad virtual en el estudio de la representación?. Hoy vivimos inmersos en una cultura que se sumerge, flota y nada en la interactividad producto de una globalización inminente. Bajo este marco la autora realiza un estudio serio que implica la literatura tradicional hasta los nuevos géneros textuales producto de las revoluciones tecnológicas que hoy vivimos. Cuál será el destino de ese antiguo quehacer literario frente a los actuales hipertextos o instalaciones literarias digitales, cuál será el rol del lector desde su tribuna.
La narración como realidad virtual
Author: Marie-Laure Ryan
Publisher: Grupo Planeta (GBS)
ISBN: 9788449315725
Category : Business & Economics
Languages : es
Pages : 460
Book Description
Este libro tiene por objeto analizar rigurosamente la situación que viven en la actualidad los escritos como narraciones que develan una realidad que es virtual. Ya desde la literatura pre-electrónica se venían planteando una serie de interrogantes al respecto, como por ejemplo: ¿Existe diferencia entre ser partícipe de un juego a ser partícipe de una novela o película? ¿Qué posibilidades ofrece la realidad virtual en el estudio de la representación?. Hoy vivimos inmersos en una cultura que se sumerge, flota y nada en la interactividad producto de una globalización inminente. Bajo este marco la autora realiza un estudio serio que implica la literatura tradicional hasta los nuevos géneros textuales producto de las revoluciones tecnológicas que hoy vivimos. Cuál será el destino de ese antiguo quehacer literario frente a los actuales hipertextos o instalaciones literarias digitales, cuál será el rol del lector desde su tribuna.
Publisher: Grupo Planeta (GBS)
ISBN: 9788449315725
Category : Business & Economics
Languages : es
Pages : 460
Book Description
Este libro tiene por objeto analizar rigurosamente la situación que viven en la actualidad los escritos como narraciones que develan una realidad que es virtual. Ya desde la literatura pre-electrónica se venían planteando una serie de interrogantes al respecto, como por ejemplo: ¿Existe diferencia entre ser partícipe de un juego a ser partícipe de una novela o película? ¿Qué posibilidades ofrece la realidad virtual en el estudio de la representación?. Hoy vivimos inmersos en una cultura que se sumerge, flota y nada en la interactividad producto de una globalización inminente. Bajo este marco la autora realiza un estudio serio que implica la literatura tradicional hasta los nuevos géneros textuales producto de las revoluciones tecnológicas que hoy vivimos. Cuál será el destino de ese antiguo quehacer literario frente a los actuales hipertextos o instalaciones literarias digitales, cuál será el rol del lector desde su tribuna.
Narrative as Virtual Reality 2
Author: Marie-Laure Ryan
Publisher: JHU Press
ISBN: 1421417979
Category : Computers
Languages : en
Pages : 304
Book Description
"In this completely revised edition, Ryan reflects on the developments that have taken place over the past fifteen years in terms of both theory and practice and focuses on the increase of narrativity in video games and its corresponding loss in experimental digital literature."--Page [4] of cover.
Publisher: JHU Press
ISBN: 1421417979
Category : Computers
Languages : en
Pages : 304
Book Description
"In this completely revised edition, Ryan reflects on the developments that have taken place over the past fifteen years in terms of both theory and practice and focuses on the increase of narrativity in video games and its corresponding loss in experimental digital literature."--Page [4] of cover.
Narrative as Virtual Reality
Author: Marie-Laure Ryan
Publisher:
ISBN: 9780801864889
Category : Books and reading
Languages : en
Pages : 399
Book Description
Is there a significant difference in attitude between immersion in a game and immersion in a movie or novel? The author demonstrates in this book that the questions raised by new, interactive technologies have their precursors and echoes in pre-electronic literary and artistic traditions.
Publisher:
ISBN: 9780801864889
Category : Books and reading
Languages : en
Pages : 399
Book Description
Is there a significant difference in attitude between immersion in a game and immersion in a movie or novel? The author demonstrates in this book that the questions raised by new, interactive technologies have their precursors and echoes in pre-electronic literary and artistic traditions.
Narrative as Virtual Reality
La metaficción virtual
Author: Liduvina Carrera
Publisher: Universidad Catolica Andres
ISBN:
Category : Experimental fiction, Latin American
Languages : es
Pages : 200
Book Description
Publisher: Universidad Catolica Andres
ISBN:
Category : Experimental fiction, Latin American
Languages : es
Pages : 200
Book Description
Virtual Reality Narratives
Author: Kath Dooley
Publisher: Springer Nature
ISBN: 3031649656
Category :
Languages : en
Pages : 252
Book Description
Publisher: Springer Nature
ISBN: 3031649656
Category :
Languages : en
Pages : 252
Book Description
¡Sonríe, te están puntuando!
Author: Roberto Aparici
Publisher: Editorial GEDISA
ISBN: 8416919747
Category : Language Arts & Disciplines
Languages : en
Pages : 237
Book Description
Publisher: Editorial GEDISA
ISBN: 8416919747
Category : Language Arts & Disciplines
Languages : en
Pages : 237
Book Description
Virtual Storytelling. Using Virtual Reality Technologies for Storytelling
Author: Olivier Balet
Publisher: Springer
ISBN: 3540454209
Category : Computers
Languages : en
Pages : 212
Book Description
The story is the richest heritage of human civilizations. One can imagine the ?rst stories being told, several thousand centuries ago, by wise old men huddled around camp?res. Since this time, the narrative process has been considerably developed and enriched: sounds and music have been added to complement the speech, while scenery and theatrical sets have been created to enhance the story environment. Actors, dancers, and technicians have replaced the lone storyteller. The story is no longer the sole preserve of oral narrative but can be realized in book, theatrical, dance, or movie form. Even the audience can extend up to several million individuals. And yet in its many forms the story lies at the heart of one of the world’s most important industries. The advent of the digital era has enhanced and accelerated this evolution: image synthesis, digital special e?ects, new Human-Computer interfaces, and the Internet allow one not only to realize more sophisticated narrative forms but also to create new concepts such as video gaming and virtual environments. The art of storytelling is becoming evermore complex. Virtual reality o?ers new tools to capture, and to interactively modify the imaginary environment, in ever more intuitive ways, coupled with a maximum sensory feedback. In fact, virtual reality technologies o?er enhanced and exciting production possibilities for the creation and non-linear manipulation in real time, of almost any story form. This has lead to the new concept of Virtual Storytelling.
Publisher: Springer
ISBN: 3540454209
Category : Computers
Languages : en
Pages : 212
Book Description
The story is the richest heritage of human civilizations. One can imagine the ?rst stories being told, several thousand centuries ago, by wise old men huddled around camp?res. Since this time, the narrative process has been considerably developed and enriched: sounds and music have been added to complement the speech, while scenery and theatrical sets have been created to enhance the story environment. Actors, dancers, and technicians have replaced the lone storyteller. The story is no longer the sole preserve of oral narrative but can be realized in book, theatrical, dance, or movie form. Even the audience can extend up to several million individuals. And yet in its many forms the story lies at the heart of one of the world’s most important industries. The advent of the digital era has enhanced and accelerated this evolution: image synthesis, digital special e?ects, new Human-Computer interfaces, and the Internet allow one not only to realize more sophisticated narrative forms but also to create new concepts such as video gaming and virtual environments. The art of storytelling is becoming evermore complex. Virtual reality o?ers new tools to capture, and to interactively modify the imaginary environment, in ever more intuitive ways, coupled with a maximum sensory feedback. In fact, virtual reality technologies o?er enhanced and exciting production possibilities for the creation and non-linear manipulation in real time, of almost any story form. This has lead to the new concept of Virtual Storytelling.
Las Sombras de la Realidad Virtual
Author: Victor Hernández
Publisher: Independently Published
ISBN:
Category :
Languages : es
Pages : 0
Book Description
Introducción: "Las Sombras de la Realidad Virtual" En un futuro no muy lejano, donde la tecnología se había entrelazado de manera inseparable con la vida cotidiana, donde las fronteras entre lo real y lo digital se habían vuelto borrosas, comenzamos nuestra historia. En este mundo, la realidad virtual no era simplemente una ilusión escapista, sino un territorio inexplorado donde la imaginación humana se fusionaba con la tecnología más avanzada. Nuestra historia gira en torno a dos mentes curiosas y apasionadas: Daniel y Alice. Dos almas conectadas por una búsqueda incansable de la innovación, dos individuos que se embarcaron en un viaje que cambiaría el curso de sus vidas y del mundo que conocían. El capítulo inaugural de nuestra narrativa, titulado "El Despertar en el Mundo Virtual", nos lleva al momento en que Daniel y Alice, con ojos llenos de asombro y corazones llenos de ambición, se sumergen por primera vez en el prodigioso universo de la realidad virtual. A través de sus ojos, experimentaremos el deslumbrante surgimiento de un nuevo mundo, uno lleno de posibilidades ilimitadas, donde los sueños se convierten en realidad y la realidad se convierte en un lienzo en blanco. Pero esta introducción es solo el comienzo de un viaje que los llevará mucho más allá de la superficie brillante de lo digital. El capítulo "La Promesa de la Realidad Alterna" revelará cómo, impulsados por su pasión y determinación, Daniel y Alice se atreverán a desafiar los límites de la tecnología y la imaginación humana. Juntos, se embarcarán en un empeño audaz para crear un mundo virtual propio, un lugar donde la realidad y la fantasía se funden en un torbellino de experiencias extraordinarias. A medida que avanzamos en nuestra historia, descubriremos los triunfos y desafíos que enfrentarán, los dilemas éticos que surgirán en su camino y la trama enmarañada de relaciones humanas, ambiciones y la creciente influencia de la tecnología en la sociedad. "Las Sombras de la Realidad Virtual" es una historia que nos sumergirá en un mundo donde los límites se desdibujan, donde lo posible y lo imposible se entrelazan, y donde la promesa de la realidad virtual se enfrenta a las sombras de la incertidumbre y la responsabilidad. En las páginas que siguen, exploraremos los misterios del ciberespacio, el poder de la imaginación y la búsqueda inquebrantable de la innovación. Acompáñanos en este viaje hacia lo desconocido, donde la línea entre lo que somos y lo que podemos ser se desvanece en las sombras de la realidad virtual.
Publisher: Independently Published
ISBN:
Category :
Languages : es
Pages : 0
Book Description
Introducción: "Las Sombras de la Realidad Virtual" En un futuro no muy lejano, donde la tecnología se había entrelazado de manera inseparable con la vida cotidiana, donde las fronteras entre lo real y lo digital se habían vuelto borrosas, comenzamos nuestra historia. En este mundo, la realidad virtual no era simplemente una ilusión escapista, sino un territorio inexplorado donde la imaginación humana se fusionaba con la tecnología más avanzada. Nuestra historia gira en torno a dos mentes curiosas y apasionadas: Daniel y Alice. Dos almas conectadas por una búsqueda incansable de la innovación, dos individuos que se embarcaron en un viaje que cambiaría el curso de sus vidas y del mundo que conocían. El capítulo inaugural de nuestra narrativa, titulado "El Despertar en el Mundo Virtual", nos lleva al momento en que Daniel y Alice, con ojos llenos de asombro y corazones llenos de ambición, se sumergen por primera vez en el prodigioso universo de la realidad virtual. A través de sus ojos, experimentaremos el deslumbrante surgimiento de un nuevo mundo, uno lleno de posibilidades ilimitadas, donde los sueños se convierten en realidad y la realidad se convierte en un lienzo en blanco. Pero esta introducción es solo el comienzo de un viaje que los llevará mucho más allá de la superficie brillante de lo digital. El capítulo "La Promesa de la Realidad Alterna" revelará cómo, impulsados por su pasión y determinación, Daniel y Alice se atreverán a desafiar los límites de la tecnología y la imaginación humana. Juntos, se embarcarán en un empeño audaz para crear un mundo virtual propio, un lugar donde la realidad y la fantasía se funden en un torbellino de experiencias extraordinarias. A medida que avanzamos en nuestra historia, descubriremos los triunfos y desafíos que enfrentarán, los dilemas éticos que surgirán en su camino y la trama enmarañada de relaciones humanas, ambiciones y la creciente influencia de la tecnología en la sociedad. "Las Sombras de la Realidad Virtual" es una historia que nos sumergirá en un mundo donde los límites se desdibujan, donde lo posible y lo imposible se entrelazan, y donde la promesa de la realidad virtual se enfrenta a las sombras de la incertidumbre y la responsabilidad. En las páginas que siguen, exploraremos los misterios del ciberespacio, el poder de la imaginación y la búsqueda inquebrantable de la innovación. Acompáñanos en este viaje hacia lo desconocido, donde la línea entre lo que somos y lo que podemos ser se desvanece en las sombras de la realidad virtual.
Virtual Storytelling. Using Virtual Reality Technologies for Storytelling
Author: Gérard Subsol
Publisher: Springer
ISBN: 354032285X
Category : Computers
Languages : en
Pages : 292
Book Description
The 1st International Conference on Virtual Storytelling took place on September 27–28, 2001, in Avignon (France) in the prestigious Popes’ Palace. Despite the tragic events of September 11 that led to some last-minute cancellations, nearly 100 people from 14 different countries attended the 4 invited lectures given by international experts, the 13 scientific talks and the 6 scientific demonstrations. Virtual Storytelling 2003 was held on November 20–21, 2003, in Toulouse (France) in the Modern and Contemporary Art Museum “Les Abattoirs.” One hundred people from 17 different countries attended the conference composed of 3 invited lectures, 16 scientific talks and 11 posters/demonstrations. Since autumn 2003, there has been strong collaboration between the two major virtual/digital storytelling conference series in Europe: Virtual Storytelling and TIDSE (Technologies for Interactive Digital Storytelling and Entertainment). Thus the conference chairs of TIDSE and Virtual Storytelling decided to establish a 2 year turnover for both conferences and to join the respective organizers in the committees. For the third edition of Virtual Storytelling, the Organization Committee chose to extend the conference to 3 days so that more research work and applications could be be presented, to renew the Scientific and Application Board, to open the conference to new research or artistic communities, and to call for the submission of full papers and no longer only abstracts so as to make a higher-level selection.
Publisher: Springer
ISBN: 354032285X
Category : Computers
Languages : en
Pages : 292
Book Description
The 1st International Conference on Virtual Storytelling took place on September 27–28, 2001, in Avignon (France) in the prestigious Popes’ Palace. Despite the tragic events of September 11 that led to some last-minute cancellations, nearly 100 people from 14 different countries attended the 4 invited lectures given by international experts, the 13 scientific talks and the 6 scientific demonstrations. Virtual Storytelling 2003 was held on November 20–21, 2003, in Toulouse (France) in the Modern and Contemporary Art Museum “Les Abattoirs.” One hundred people from 17 different countries attended the conference composed of 3 invited lectures, 16 scientific talks and 11 posters/demonstrations. Since autumn 2003, there has been strong collaboration between the two major virtual/digital storytelling conference series in Europe: Virtual Storytelling and TIDSE (Technologies for Interactive Digital Storytelling and Entertainment). Thus the conference chairs of TIDSE and Virtual Storytelling decided to establish a 2 year turnover for both conferences and to join the respective organizers in the committees. For the third edition of Virtual Storytelling, the Organization Committee chose to extend the conference to 3 days so that more research work and applications could be be presented, to renew the Scientific and Application Board, to open the conference to new research or artistic communities, and to call for the submission of full papers and no longer only abstracts so as to make a higher-level selection.