Author: Miguel Cabañas Bravo
Publisher: Editorial CSIC - CSIC Press
ISBN: 9788400090104
Category : Art
Languages : es
Pages : 690
Book Description
En noviembre del 2002 y bajo el título de El arte español fuera de España, se celebraron en Madrid las XI Jornadas de Arte, primera convocatoria de la nueva centuria y, al mismo tiempo, undécima de la serie de un congreso que, con carácter bienal y diferentes propuestas de análisis y reflexión sobre la Historia del Arte, viene organizando el Departamento de Historia del Arte del Instituto de Historia del CSIC, desde comienzos de los pasados años ochenta. El presente volumen colectivo, en consecuencia, recoge los trabajos que se presentaron en la edición del congreso, singularizando -dado el propio tema propuesto- por la entusiasta participación extranjera.
El arte español fuera de España
Author: Miguel Cabañas Bravo
Publisher: Editorial CSIC - CSIC Press
ISBN: 9788400090104
Category : Art
Languages : es
Pages : 690
Book Description
En noviembre del 2002 y bajo el título de El arte español fuera de España, se celebraron en Madrid las XI Jornadas de Arte, primera convocatoria de la nueva centuria y, al mismo tiempo, undécima de la serie de un congreso que, con carácter bienal y diferentes propuestas de análisis y reflexión sobre la Historia del Arte, viene organizando el Departamento de Historia del Arte del Instituto de Historia del CSIC, desde comienzos de los pasados años ochenta. El presente volumen colectivo, en consecuencia, recoge los trabajos que se presentaron en la edición del congreso, singularizando -dado el propio tema propuesto- por la entusiasta participación extranjera.
Publisher: Editorial CSIC - CSIC Press
ISBN: 9788400090104
Category : Art
Languages : es
Pages : 690
Book Description
En noviembre del 2002 y bajo el título de El arte español fuera de España, se celebraron en Madrid las XI Jornadas de Arte, primera convocatoria de la nueva centuria y, al mismo tiempo, undécima de la serie de un congreso que, con carácter bienal y diferentes propuestas de análisis y reflexión sobre la Historia del Arte, viene organizando el Departamento de Historia del Arte del Instituto de Historia del CSIC, desde comienzos de los pasados años ochenta. El presente volumen colectivo, en consecuencia, recoge los trabajos que se presentaron en la edición del congreso, singularizando -dado el propio tema propuesto- por la entusiasta participación extranjera.
La dispersión de objetos de arte fuera de España en los siglos XIX y XX
Author: Fernando Pérez Mulet
Publisher: Edicions Universitat Barcelona
ISBN: 8447535398
Category : Art
Languages : es
Pages : 298
Book Description
Publisher: Edicions Universitat Barcelona
ISBN: 8447535398
Category : Art
Languages : es
Pages : 298
Book Description
La pintura española fuera de España
Author: Juan Antonio Gaya Nuño
Publisher:
ISBN:
Category : Painting
Languages : es
Pages : 732
Book Description
Publisher:
ISBN:
Category : Painting
Languages : es
Pages : 732
Book Description
Trece artistas españoles para extranjeros
Author: Rafael López Borrego
Publisher: Parolas Languages
ISBN:
Category : Art
Languages : es
Pages : 211
Book Description
Trece artistas españoles para extranjeros plantea una visión general de los principales iconos del arte español que han llegado a ser conocidos dentro y fuera de nuestras fronteras. Sus obras se encuentran en los principales museos del mundo y se estudian de forma constante por alumnos e investigadores. En este libro analizamos la vida y el estilo de cada uno de los artistas, tratando de profundizar en la evolución que han tenido a lo largo de su vida artística, y cómo esta ha supuesto un cambio y un avance en la Historia del Arte. Este trabajo está dirigido a estudiantes de español para extranjeros que tengan un nivel intermedio o avanzado y puedan desenvolverse con algunos términos relativos al ámbito artístico; a profesores de español lengua extranjera como una herramienta útil en el abordaje de los artistas mencionados y sus obras; así como a profesores ligados a materias de cultura, historia o arte español. ___ VISITA NUESTRA PÁGINA WEB WWW.PAROLASLANGUAGES.COM
Publisher: Parolas Languages
ISBN:
Category : Art
Languages : es
Pages : 211
Book Description
Trece artistas españoles para extranjeros plantea una visión general de los principales iconos del arte español que han llegado a ser conocidos dentro y fuera de nuestras fronteras. Sus obras se encuentran en los principales museos del mundo y se estudian de forma constante por alumnos e investigadores. En este libro analizamos la vida y el estilo de cada uno de los artistas, tratando de profundizar en la evolución que han tenido a lo largo de su vida artística, y cómo esta ha supuesto un cambio y un avance en la Historia del Arte. Este trabajo está dirigido a estudiantes de español para extranjeros que tengan un nivel intermedio o avanzado y puedan desenvolverse con algunos términos relativos al ámbito artístico; a profesores de español lengua extranjera como una herramienta útil en el abordaje de los artistas mencionados y sus obras; así como a profesores ligados a materias de cultura, historia o arte español. ___ VISITA NUESTRA PÁGINA WEB WWW.PAROLASLANGUAGES.COM
Arte español para extranjeros
Author: Ricardo Abrantes
Publisher: Editorial NEREA
ISBN: 9788489569362
Category : Art
Languages : es
Pages : 264
Book Description
Aimed at students not originally from Spain, this reference offers an overview of Spanish art history, emphasizing those periods and artists that have been major influences in universal art. The pages in this book summarize and discuss the prehistory and history of Spanish art from Altamira to the end of the 20th century. With a perspective that avoids the academic and seeks clarity, this book can serve anyone interested in Spanish art, for it explains its nuances with a rigor and simplicity that facilitate and inspire an enjoyment of its beauty. Dirigido a estudiantes no españoles, esta referencia ofrece un resumen de la historia del arte española, enfatizando aquellos períodos y artistas que han sido muy influenciales en el arte universal. Lasa páginas de este libro resumen y discuten la prehistoria e historia del arte español desde Altamira hasta el fin del siglo XX. Con una visión que elude lo académico y busca la claridad, este libro puede servirle a cualquier persona interesada en el arte español, pues explica sus claves con un rigor y una simplicidad que facilitan e invitan a disfrutar de su belleza.
Publisher: Editorial NEREA
ISBN: 9788489569362
Category : Art
Languages : es
Pages : 264
Book Description
Aimed at students not originally from Spain, this reference offers an overview of Spanish art history, emphasizing those periods and artists that have been major influences in universal art. The pages in this book summarize and discuss the prehistory and history of Spanish art from Altamira to the end of the 20th century. With a perspective that avoids the academic and seeks clarity, this book can serve anyone interested in Spanish art, for it explains its nuances with a rigor and simplicity that facilitate and inspire an enjoyment of its beauty. Dirigido a estudiantes no españoles, esta referencia ofrece un resumen de la historia del arte española, enfatizando aquellos períodos y artistas que han sido muy influenciales en el arte universal. Lasa páginas de este libro resumen y discuten la prehistoria e historia del arte español desde Altamira hasta el fin del siglo XX. Con una visión que elude lo académico y busca la claridad, este libro puede servirle a cualquier persona interesada en el arte español, pues explica sus claves con un rigor y una simplicidad que facilitan e invitan a disfrutar de su belleza.
La dispersión de objetos de arte fuera de España en los siglos XIX y XX
Author: Fernando Pérez Mulet
Publisher:
ISBN: 9788498283570
Category : Art
Languages : en
Pages : 312
Book Description
Publisher:
ISBN: 9788498283570
Category : Art
Languages : en
Pages : 312
Book Description
The Spanish Craze
Author: Richard L. Kagan
Publisher: U of Nebraska Press
ISBN: 1496211154
Category : History
Languages : en
Pages : 641
Book Description
The Spanish Craze is the compelling story of the centuries-long U.S. fascination with the history, literature, art, culture, and architecture of Spain. Richard L. Kagan offers a stunningly revisionist understanding of the origins of hispanidad in America, tracing its origins from the early republic to the New Deal. As Spanish power and influence waned in the Atlantic World by the eighteenth century, her rivals created the “Black Legend,” which promoted an image of Spain as a dead and lost civilization rife with innate cruelty and cultural and religious backwardness. The Black Legend and its ambivalences influenced Americans throughout the nineteenth century, reaching a high pitch in the Spanish-American War of 1898. However, the Black Legend retreated soon thereafter, and Spanish culture and heritage became attractive to Americans for its perceived authenticity and antimodernism. Although the Spanish craze infected regions where the Spanish New World presence was most felt—California, the American Southwest, Texas, and Florida—there were also early, quite serious flare-ups of the craze in Chicago, New York, and New England. Kagan revisits early interest in Hispanism among elites such as the Boston book dealer Obadiah Rich, a specialist in the early history of the Americas, and the writers Washington Irving and Henry Wadsworth Longfellow. He also considers later enthusiasts such as Angeleno Charles Lummis and the many writers, artists, and architects of the modern Spanish Colonial Revival in the United States in the late nineteenth and early twentieth centuries. Spain’s political and cultural elites understood that the promotion of Spanish culture in the United States and the Western Hemisphere in general would help overcome imperial defeats while uniting Spaniards and those of Spanish descent into a singular raza whose shared characteristics and interests transcended national boundaries. With elegant prose and verve, The Spanish Craze spans centuries and provides a captivating glimpse into distinct facets of Hispanism in monuments, buildings, and private homes; the visual, performing, and cinematic arts; and the literature, travel journals, and letters of its enthusiasts in the United States.
Publisher: U of Nebraska Press
ISBN: 1496211154
Category : History
Languages : en
Pages : 641
Book Description
The Spanish Craze is the compelling story of the centuries-long U.S. fascination with the history, literature, art, culture, and architecture of Spain. Richard L. Kagan offers a stunningly revisionist understanding of the origins of hispanidad in America, tracing its origins from the early republic to the New Deal. As Spanish power and influence waned in the Atlantic World by the eighteenth century, her rivals created the “Black Legend,” which promoted an image of Spain as a dead and lost civilization rife with innate cruelty and cultural and religious backwardness. The Black Legend and its ambivalences influenced Americans throughout the nineteenth century, reaching a high pitch in the Spanish-American War of 1898. However, the Black Legend retreated soon thereafter, and Spanish culture and heritage became attractive to Americans for its perceived authenticity and antimodernism. Although the Spanish craze infected regions where the Spanish New World presence was most felt—California, the American Southwest, Texas, and Florida—there were also early, quite serious flare-ups of the craze in Chicago, New York, and New England. Kagan revisits early interest in Hispanism among elites such as the Boston book dealer Obadiah Rich, a specialist in the early history of the Americas, and the writers Washington Irving and Henry Wadsworth Longfellow. He also considers later enthusiasts such as Angeleno Charles Lummis and the many writers, artists, and architects of the modern Spanish Colonial Revival in the United States in the late nineteenth and early twentieth centuries. Spain’s political and cultural elites understood that the promotion of Spanish culture in the United States and the Western Hemisphere in general would help overcome imperial defeats while uniting Spaniards and those of Spanish descent into a singular raza whose shared characteristics and interests transcended national boundaries. With elegant prose and verve, The Spanish Craze spans centuries and provides a captivating glimpse into distinct facets of Hispanism in monuments, buildings, and private homes; the visual, performing, and cinematic arts; and the literature, travel journals, and letters of its enthusiasts in the United States.
El arte foráneo en España
Author: Miguel Cabañas Bravo
Publisher: Editorial CSIC - CSIC Press
ISBN: 9788400083281
Category : Architecture
Languages : es
Pages : 668
Book Description
Se recogen en este volumen colectivo las contribuciones que se presentaron a las XII Jornadas Internacionales de Historia del Arte organizadas en el Instituto de Historia del CSIC en noviembre de 2004. El tema de la convocatoria fue la presencia y la influencia del arte foráneo en la configuración de la realidad artística y creativa española a lo largo de su historia. Las contribuciones se sistematizan en las tres secciones que estructuraron las reflexiones expuestas durante la celebración del congreso: presencia e influencia de los artistas foráneos, de las obras foráneas y de los estudios foráneos.
Publisher: Editorial CSIC - CSIC Press
ISBN: 9788400083281
Category : Architecture
Languages : es
Pages : 668
Book Description
Se recogen en este volumen colectivo las contribuciones que se presentaron a las XII Jornadas Internacionales de Historia del Arte organizadas en el Instituto de Historia del CSIC en noviembre de 2004. El tema de la convocatoria fue la presencia y la influencia del arte foráneo en la configuración de la realidad artística y creativa española a lo largo de su historia. Las contribuciones se sistematizan en las tres secciones que estructuraron las reflexiones expuestas durante la celebración del congreso: presencia e influencia de los artistas foráneos, de las obras foráneas y de los estudios foráneos.
Nineteenth- and Twentieth-century Paintings
Author: Richard R. Brettell
Publisher: Metropolitan Museum of Art
ISBN: 1588393496
Category : Painting, Modern
Languages : en
Pages : 482
Book Description
Robert Lehman (1891-1969), one of the foremost art collectors of his generation, embraced the work of both traditional and modern masters. This volume catalogues 130 nineteenth- and twentieth-century paintings that are now part of the Robert Lehman Collection at The Metropolitan Museum of Art. The majority of the works are by artists based in France, but there are also examples from the United States, Latin America, and India, reflecting Lehman's global interests. The catalogue opens with outstanding paintings by Ingres, Théodore Rousseau, and Corot, among other early nineteenth-century artists. They are joined by an exemplary selection of Impressionist and Post-Impressionist works by Degas, Renoir, Sisley, Pissarro, Seurat, Signac, Van Gogh, Cézanne, and Gauguin. Twentieth-century masters represented here include Bonnard, Matisse, Rouault, Dalí, and Balthus. There are also newly researched modern works by Vicente do Rego Monteiro, Kees van Dongen, Dietz Edzard, and D.G. Kulkarni (dizi). Robert Lehman's cultivated taste for nineteenth-century French academic practitioners and his intuitive eye for emerging young artists of his own time are documented and discussed. Three hundred comparative illustrations supplement the catalogue entries, as do extensively researched provenance information, exhibition histories, and references. The volume also includes a bibliography and indexes.
Publisher: Metropolitan Museum of Art
ISBN: 1588393496
Category : Painting, Modern
Languages : en
Pages : 482
Book Description
Robert Lehman (1891-1969), one of the foremost art collectors of his generation, embraced the work of both traditional and modern masters. This volume catalogues 130 nineteenth- and twentieth-century paintings that are now part of the Robert Lehman Collection at The Metropolitan Museum of Art. The majority of the works are by artists based in France, but there are also examples from the United States, Latin America, and India, reflecting Lehman's global interests. The catalogue opens with outstanding paintings by Ingres, Théodore Rousseau, and Corot, among other early nineteenth-century artists. They are joined by an exemplary selection of Impressionist and Post-Impressionist works by Degas, Renoir, Sisley, Pissarro, Seurat, Signac, Van Gogh, Cézanne, and Gauguin. Twentieth-century masters represented here include Bonnard, Matisse, Rouault, Dalí, and Balthus. There are also newly researched modern works by Vicente do Rego Monteiro, Kees van Dongen, Dietz Edzard, and D.G. Kulkarni (dizi). Robert Lehman's cultivated taste for nineteenth-century French academic practitioners and his intuitive eye for emerging young artists of his own time are documented and discussed. Three hundred comparative illustrations supplement the catalogue entries, as do extensively researched provenance information, exhibition histories, and references. The volume also includes a bibliography and indexes.