Data-driven 3D reasoning for augmented reality PDF Download

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Data-driven 3D reasoning for augmented reality

Data-driven 3D reasoning for augmented reality PDF Author: Mathieu Garon
Publisher:
ISBN:
Category :
Languages : en
Pages : 0

Book Description
La réalité augmentée (RA) est un paradigme informatique non conventionnel dans lequel l'utilisateur interagit naturellement avec des ordinateurs en visualisant des informations en 3D et en interagissant physiquement avec du contenu virtuel. L'insertion de contenu 3D dans l'environnement nécessite que l'appareil informatique mesure le monde qui nous entoure. Les capteurs sont cependant physiquement limités et renvoient des informations brutes incomplètes ou complexes. Distiller ces données en concepts plus abstraits est donc nécessaire pour permettre de raisonner sur des concepts tels que la géométrie ou l'interaction de la lumière avec la scène. Dans cette thèse, nous explorons une question critique dans le contexte de la RA : comment les caméras de qualité grand public et les approches basées sur les données peuvent-elles être combinées pour parvenir à un raisonnement 3D du monde pour les problèmes fondamentaux de la RA ? Nous répondons à cette affirmation en nous concentrant sur trois objectifs importants couramment rencontrés dans la plupart des applications de réalité augmentée. Tout d'abord, nous estimons une pose 3D robuste de diverses instances d'objets dans des séquences temporelles à l'aide d'une seule caméra RGB-D. Notre nouvelle méthode d'apprentissage par réseaux profond permet une estimation robuste et précise de la pose malgré la présence d'occlusion. De plus, nous améliorons la stratégie d'évaluation de suiveurs d'objets en six degrées de libertés avec une méthodologie méticuleuse et un nouvel ensemble de données. Nous démontrons que l'utilisation du système de coordonnées de l'objet estimé nous permet d'éffectuer le rendu de contenu virtuel sur des objets inanimés. Deuxièmement, nous détectons les articulations du haut du corps en 3D à l'aide d'un casque de réalité virtuelle muni de plusieurs caméras pour améliorer les interactions entre le contenu humain et virtuel. Notre méthode tire partie des multiples caméras à large champ de vision sur l'appareil pour estimer une position 3D précise des articulations du corps de l'utilisateur. L'architecture du réseau neuronal utilise explicitement la géométrie projective de chaque caméra pour estimer les caractéristiques 3D pouvant être utilisées lors de la régression des positions des différentes articulations ainsi que d'autres tâches telles que la segmentation du corps. Nos expériences démontrent que l'utilisation de sources de supervision faibles améliore la précision du suiveur tout en permettant de collecter des données qui ne contiennent pas de position d'articulation 3D en vérité terrain. Enfin, nous proposons une méthode pour raisonner sur des conditions de lumière variant dans l'espace à partir d'une seule image couleur. Estimer uniquement l'éclairage global n'est pas précis lorsque les sources lumineuses sont proches du sujet et lorsque les objets de la scène occultent les sources lumineuses, un scénario courant dans les scènes d'intérieur. Notre méthode prend une image couleur et une coordonnée d'image 2D comme entrée pour estimer une représentation harmonique sphérique de la lumière à ce point de la scène. Nous montrons que les prédictions sont cohérentes avec les sources de lumière 3D et l'occlusion. La méthode est également une solution en temps réel en utilisant une architecture légère et des harmoniques sphériques pour effectuer des rendus rapidement. Chacun de ces objectifs est soutenu par des expériences approfondies et des analyses de résultats et, espérons-le, aide à combler le fossé vers de meilleures expériences utilisateur en RA.

Data-driven 3D reasoning for augmented reality

Data-driven 3D reasoning for augmented reality PDF Author: Mathieu Garon
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Category :
Languages : en
Pages : 0

Book Description
La réalité augmentée (RA) est un paradigme informatique non conventionnel dans lequel l'utilisateur interagit naturellement avec des ordinateurs en visualisant des informations en 3D et en interagissant physiquement avec du contenu virtuel. L'insertion de contenu 3D dans l'environnement nécessite que l'appareil informatique mesure le monde qui nous entoure. Les capteurs sont cependant physiquement limités et renvoient des informations brutes incomplètes ou complexes. Distiller ces données en concepts plus abstraits est donc nécessaire pour permettre de raisonner sur des concepts tels que la géométrie ou l'interaction de la lumière avec la scène. Dans cette thèse, nous explorons une question critique dans le contexte de la RA : comment les caméras de qualité grand public et les approches basées sur les données peuvent-elles être combinées pour parvenir à un raisonnement 3D du monde pour les problèmes fondamentaux de la RA ? Nous répondons à cette affirmation en nous concentrant sur trois objectifs importants couramment rencontrés dans la plupart des applications de réalité augmentée. Tout d'abord, nous estimons une pose 3D robuste de diverses instances d'objets dans des séquences temporelles à l'aide d'une seule caméra RGB-D. Notre nouvelle méthode d'apprentissage par réseaux profond permet une estimation robuste et précise de la pose malgré la présence d'occlusion. De plus, nous améliorons la stratégie d'évaluation de suiveurs d'objets en six degrées de libertés avec une méthodologie méticuleuse et un nouvel ensemble de données. Nous démontrons que l'utilisation du système de coordonnées de l'objet estimé nous permet d'éffectuer le rendu de contenu virtuel sur des objets inanimés. Deuxièmement, nous détectons les articulations du haut du corps en 3D à l'aide d'un casque de réalité virtuelle muni de plusieurs caméras pour améliorer les interactions entre le contenu humain et virtuel. Notre méthode tire partie des multiples caméras à large champ de vision sur l'appareil pour estimer une position 3D précise des articulations du corps de l'utilisateur. L'architecture du réseau neuronal utilise explicitement la géométrie projective de chaque caméra pour estimer les caractéristiques 3D pouvant être utilisées lors de la régression des positions des différentes articulations ainsi que d'autres tâches telles que la segmentation du corps. Nos expériences démontrent que l'utilisation de sources de supervision faibles améliore la précision du suiveur tout en permettant de collecter des données qui ne contiennent pas de position d'articulation 3D en vérité terrain. Enfin, nous proposons une méthode pour raisonner sur des conditions de lumière variant dans l'espace à partir d'une seule image couleur. Estimer uniquement l'éclairage global n'est pas précis lorsque les sources lumineuses sont proches du sujet et lorsque les objets de la scène occultent les sources lumineuses, un scénario courant dans les scènes d'intérieur. Notre méthode prend une image couleur et une coordonnée d'image 2D comme entrée pour estimer une représentation harmonique sphérique de la lumière à ce point de la scène. Nous montrons que les prédictions sont cohérentes avec les sources de lumière 3D et l'occlusion. La méthode est également une solution en temps réel en utilisant une architecture légère et des harmoniques sphériques pour effectuer des rendus rapidement. Chacun de ces objectifs est soutenu par des expériences approfondies et des analyses de résultats et, espérons-le, aide à combler le fossé vers de meilleures expériences utilisateur en RA.

Developments and Novel Approaches in Biomechanics and Metamaterials

Developments and Novel Approaches in Biomechanics and Metamaterials PDF Author: Bilen Emek Abali
Publisher: Springer Nature
ISBN: 3030504646
Category : Science
Languages : en
Pages : 484

Book Description
This book presents a selection of cutting-edge methods that allow readers to obtain novel models for nonlinear solid mechanics. Today, engineers need more accurate techniques for modeling solid body mechanics, chiefly due to innovative methods like additive manufacturing—for example, 3D printing—but also due to miniaturization. This book focuses on the formulation of continuum and discrete models for complex materials and systems, and especially the design of metamaterials. It gathers outstanding papers from the international conference IcONSOM 2019

Data-Driven Intelligent Business Sustainability

Data-Driven Intelligent Business Sustainability PDF Author: Singh, Sonia
Publisher: IGI Global
ISBN:
Category : Computers
Languages : en
Pages : 521

Book Description
Data-driven decision making is crucial for ensuring the long-term sustainability of businesses and economic growth. While rapid technological advancements have enabled the collection and analysis of data on an unprecedented scale, businesses face challenges in adopting evidence-based decision making. Data-Driven Intelligent Business Sustainability is a comprehensive guide that examines the challenges and opportunities presented by data-driven decision making. It covers new technologies like blockchain, IoT, and AI, explores their potential for sustainable business success, and provides guidance on managing cybersecurity threats. The book also includes case studies and examples of successful implementations of data-driven decision making, making it a practical resource for those seeking to upskill or reskill in this field. Targeted at computer science and engineering professionals, researchers, and students, the book provides valuable insights into the role of data-driven decision making in business sustainability, helping businesses achieve long-term success.

Innovating with Augmented Reality

Innovating with Augmented Reality PDF Author: P Kaliraj
Publisher: CRC Press
ISBN: 1000504247
Category : Computers
Languages : en
Pages : 152

Book Description
Augmented Reality (AR) has many advantages that include increased engagement and interaction as well as enhanced innovation and responsiveness. AR technology has applications in almost all domains such as medical training, retail, repair and maintenance of complex equipment, interior design in architecture and construction, business logistics, tourism, and classroom education. Innovating with Augmented Reality: Applications in Education and Industry explains the concepts behind AR, explores some of its application areas, and gives an in-depth look at how this technology aligns with Education 4.0. Due to the rapid advancements in technology, future education systems must prepare students to work with the latest technologies by enabling them to learn virtually in augmented ways in varied platforms. By providing an illusion of physical objects, which takes the students to a new world of imagination, AR and Virtual Reality (VR) create virtual and interactive environments for better learning and understanding. AR applications in education are covered in four chapters of this book, including a chapter on how gamification can be made use of in the teaching and learning process. The book also covers other application areas of AR and VR. One such application area is the food and beverage industry with case studies on virtual 3D food, employee training, product–customer interaction, restaurant entertainment, restaurant tours, and product packaging. The application of AR in the healthcare sector, medical education, and related devices and software are examined in the book’s final chapter. The book also provides an overview of the game development software, Unity, a real-time development platform for 2D and 3D AR and VR, as well as the software tools and techniques used in developing AR-based apps.

Immersive Analytics

Immersive Analytics PDF Author: Kim Marriott
Publisher: Springer
ISBN: 303001388X
Category : Computers
Languages : en
Pages : 366

Book Description
Immersive Analytics is a new research initiative that aims to remove barriers between people, their data and the tools they use for analysis and decision making. Here the aims of immersive analytics research are clarified, its opportunities and historical context, as well as providing a broad research agenda for the field. In addition, it is reviewed how the term immersion has been used to refer to both technological and psychological immersion, both of which are central to immersive analytics research.

Virtual and Augmented Reality Applications in Manufacturing

Virtual and Augmented Reality Applications in Manufacturing PDF Author: S.K. Ong
Publisher: Springer Science & Business Media
ISBN: 1447138732
Category : Technology & Engineering
Languages : en
Pages : 393

Book Description
Written by experts from the world’s leading institutions in the field, this is the only book to cover virtual and augmented reality in manufacturing from a manufacturing perspective, rather than a computer science angle. It details applications of state-of-the-art technologies in real industrial situations.

Virtual Immersive and 3D Learning Spaces: Emerging Technologies and Trends

Virtual Immersive and 3D Learning Spaces: Emerging Technologies and Trends PDF Author: Hai-Jew, Shalin
Publisher: IGI Global
ISBN: 1616928271
Category : Education
Languages : en
Pages : 412

Book Description
Virtual Immersive and 3D Learning Spaces: Emerging Technologies helps push the conceptual and applied boundaries of virtual immersive learning. Virtual immersive spaces bring with them plenty of promise, of sensory information-rich learning experiences that will enable a much wider range of experiential learning and training—delivered to computer desktops, augmented reality spaces, digital installations, and mobile projective devices. This work explains how these spaces may be exploited for effective learning in terms of the technologies, pedagogical strategies, and directions.

Mixed and Augmented Reality in Medicine

Mixed and Augmented Reality in Medicine PDF Author: Terry M. Peters
Publisher: CRC Press
ISBN: 135165442X
Category : Science
Languages : en
Pages : 222

Book Description
Augmented reality (AR) is transforming how we work, learn, play and connect with the world, and is now being introduced to the field of medicine, where it is revolutionising healthcare as pioneering virtual elements are being added to real images to provide a more compelling and intuitive view during procedures. This book, which had its beginnings at the AE-CAI: Augmented Environments for Computer-Assisted Interventions MICCAI Workshop in Munich in 2015, is the first to review the area of mixed and augmented reality in medicine. Covering a range of examples of the use of AR in medicine, it explores its relevance to minimally-invasive interventions, how it can improve the accuracy of a procedure and reduce procedure time, and how it may be employed to reduce radiation risks. It also discusses how AR can be an effective tool in the education of physicians, medical students, nurses and other health professionals. Features: An ideal practical guide for medical professionals and students looking to understand the implementation, applications, and future of AR Contains the latest developments and technologies in this innovative field Edited by highly respected pioneers in the field, who have been immersed in AR as well as virtual reality and image-guided surgery since their inception, with chapter contributions from subject area specialists working with AR

Advances in Visual Computing

Advances in Visual Computing PDF Author: George Bebis
Publisher: Springer Nature
ISBN: 3031207165
Category : Computers
Languages : en
Pages : 466

Book Description
This two-volume set of LNCS 13598 and 13599 constitutes the refereed proceedings of the 17th International Symposium on Visual Computing, ISVC 2022, which was held in October 2022. The 61 papers presented in these volumes were carefully reviewed and selected from 110 submissions. They are organized in the following topical sections: Part I: ​deep learning I; visualization; object detection and recognition; deep learning II; video analysis and event recognition; computer graphics; ST: biomedical imaging techniques for cancer detection, diagnosis and management. Part II: ​ST: neuro-inspired artificia intelligence; applications; segmentation and tracking; virtual reality; poster.

Creativity in Intelligent Technologies and Data Science

Creativity in Intelligent Technologies and Data Science PDF Author: Alla G. Kravets
Publisher: Springer Nature
ISBN: 3030297500
Category : Computers
Languages : en
Pages : 496

Book Description
This two-volume set constitutes the proceedings of the Third Conference on Creativity in Intellectual Technologies and Data Science, CIT&DS 2019, held in Volgograd, Russia, in September 2019. The 67 full papers, 1 short paper and 3 keynote papers presented were carefully reviewed and selected from 231 submissions. The papers are organized in topical sections in the two volumes. Part I: cyber-physical systems and Big Data-driven world. Part II: artificial intelligence and deep learning technologies for creative tasks; intelligent technologies in social engineering.